Schlager på lager - Semifinal två

Kroatien:
En låt som nog är mäktig, men alltför tråkig för att fastna.

Irland:
Vart har Irland irrat iväg? Förra året skickade de en kalkon, och i år sände de en kalkon! Låten kunde kanske ha varit bra, men inte i Eurovisions-sammanhang. Johnny Logan, please come back, it's all forgiven!

Lettland:
Jag kan inte avgöra ifall han är en duracellkanin eller en nästan-epilepsi-patient. Energi till tusen hade han i alla fall, och visst ser han ut som Nick Lachey, men... Urk.

Serbien:
Årets skrattpaus. Ännu roligare blev det då jag i något skede hörde att han sjöng "reuma."

Polen:
Ja... Lite diggade jag det här, trots allt.

Norge:
Ett ganska sött framträdande, överlag. Inte så bra som alla säger, men bland de bättre nog.

Cypern:
En rätt så söt låt, den med. Något störde mig, men överlag var låten hyfsad.

Slovakien:
Tja... Hur dålig jämförelsen än är, så försöker de spela Dallas men blir bara Skilda Världar. Jag påmindes allt för mycket om en viss "Angels and demons"-låt för något år sedan, i och med att jag inte blev klok på exakt VAD melodin var. Definitivt urk.

Danmark:
Tja. Ronan Keating till trots, sade låten inget.

Slovenien:
Meh... Överlag en bra idé, men den är trots allt inte ny. Och vad SJUTTON var det med skynket?

Ungern:
Låten vore bra, om man inte behövde se killen som sjöng. Han tar verkligen ordet metrosexuell till HELT nya nivåer. Det, plus att dansen påminde ruskigt mycket om
det här.

Azerbadjan:
Jag är lite kär i folkmusik överlag, så jo, låten var lyssningsbar. Men kvinnan på scenen liknade Jordan Rättsläkare för mycket för att jag skulle bli lugn - ett lik på scenen som dött av ett schlag i huvudet vore inte kul.

Grekland:
Killen är, för att låna av Pratchett, den som kan sitta tyst i rummet bredvid och ändå fällas för sexuella trakasserier. Techno-biten i låten var annars... OTROLIGT bra, men då de bytte tempo till schlager blev jag SÅ bitter.

Litauen:
Med tanke på min bakgrund som maffia-lajvare, så: Stilig hatt. Något annat fastnade inte.

Moldavien:
Låten var nog helt ok. Lite hora är alltid kul...

Albanien:
What's up with the green guy?! Annars, om JAG någonsin uppträder i ESC, skall jag SÅ ha fem gimp-dvärgar som dansare...

Ukraina:
Refrängen fastnade, och låten var ju en helt klassisk "Fone"-låt. Sådär annars, så... Um... 18-års åldersgräns, någon? I övrigt rätt så wow.

Estland:
Min personliga favorit. Piste.

Holland:
Ett fint bidrag. Klassisk schlagerlåt, med bra sångare och inte helt pinnsmala dansare, så ja, det var bra. Tyvärr kan den få ett löjets skimmer över sig...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback