Kandidat-test

Jag undviker vanligen att göra valmaskinernas kandidattester inför olika politiska val - och om jag ändå tar dom är det för att jag vill se om min tes stämmer. Jag har nämligen bestämt för mig att a) något är fel i programmeringen av valmaskinen eller b) jag har fruktansvärt vidlyftiga åsikter.

Det tydligaste exemplet på detta är nog då jag, för något val sedan, testade yle:s valmaskin och fick som toppsvar kandidater från Svenska Folkpartiet, Socialdemokraterna, Kristdemokraterna och Vänsterförbundet. Jag menar, ÄR det bara jag som är lite lössläppt sådär politiskt, eller är det något ANNAT som ligger bakom...?

Nåja. Idag tog jag då
det här kandidattestet, inför EU-valet. Jag ville liksom dels se om jag mot all förmodan skulle hitta en kandidat, och dels se om min teori stämde. Och tja, nog gjorde den väl det, alltid...

1. FFV 79% (för de fattigas väl)
2. SFP 75%
3. C 74%
4. SP 74% (Självständighetspartiet)
4. VF 74%
6. SP 73%
6. VF 73%
8. SDP 72%
8. VF 72%
8. Saml. 72%
8. VF 72%

Skall jag nu då alltså välja en kommunist, eller en patriot? Det är frågan...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback