Bloggtjändisar-the dokusåpa. Part 3

"Teh revelashiun!1"

Scen 1, dag 2:
Rummet mitt i "Citty" vaknar till liv igen. Den-Där-Ena-Barbien fotar sig själv för en "så här ser jag ut idag" - bild medan den andra Barbien gör det samma. Ja, takniskt sett ALLA gör det. Utom PaxY, som skriver ett bittert inlägg på nätet.

PaxY: "Gode Gud, varför hände det här? Jag hade ju så bra förutsättningar att bli ALLT. Men istället blev jag med i någon förbannad DÅKU-såpa."

Hennes-Manliga-Sidekick dricker en morgonöl.

Hennes-Manliga-Sidekick: "Dåku? Vadå dåku?" *hick*

PaxY: "Never fucking mind...."

Den-Där-Ena-Barbien: "Ja, vad kan han tro mena, ditt lilla fyllo?"

Hennes-Manliga-Sidekick: "HUEHEÖUHEÖUHUÖGEH!" *slåss med knivar*

PaxY: "Gode Gud..."

The-Original-Bloggerskah:
"Neeej, men nuu ska vi iinte slåss här... Här, jag har gjort en glass-entrekotte med fikon och plommonjuice, drick vettja! Man blir glad i magen av det, hahaa..."

Den-Där-Andra-Barbien: "Du har rätt, Barbie ett, hon ÄR fittigt irriterande."

Den-Där-Ena-Barbien: "Ja, tycker du inte? OMG! Vi har ju som typ SAMMA åsikt! Om ALLT!"

Den-Där-Andra-Barbien: "JA! Visst tycker du om rosa och pojkar?"

Den-Där-Ena-Barbien: "JA!!! Och visst tycker du om fester och blont hår?"

PaxY: "Inte fucking nog med att det finns EN av er. Nu finns det dessutom TVÅ.  Ni är ju som varandras kloner..."

Den-Där-Ena-Barbien: "JAAAAA! Du är min long lost clone! Kom i min famn o äggsyster!"

Den-Där-Andra-Barbien: "Åhåhåh, mamm... Nej, klonsyster, åhåhåh!"

Barbie ett och Barbie två kramas.

Barbie ett: "Vi ska ALDRIG vara ifrån varandra igen! Och eftersom jag gjort slut med läderlappen därborta passar du PERFEKT som min nya BFF."

Hennes-Manliga-Sidekick: "HEUHJEURÖEHEUHREÖHEU!" *dricker sprit*

The-Original-Bloggerskah: "Nejmen snälla ni, nu ska vi lugna oss, hihii... Kom, kom, dansa med mig, eheh..."

Barbie två: "Åhåhåh, Barbie ett, åhåhåhåh!" *försöker kyssas*

The-Original-Bloggerskah: "OKEJ, DET RÄCKER! DET-FUCKING-RÄCKER!!!"

Alla tystnar och ser förskrämt på henne.

The-Original-Bloggerskah: "HUR tror ni det är att leka pryd och glad och bloggerske-aktig hela tiden?! Och till på köpet hamnade ja hit, till ER! Jag har fått fucking NOG. Ge mig sprit, satan!"

The-Original-Bloggerskah går fram till Hennes-Manliga-Sidekick, tar spritflaskan och sätter sig bredvid honom. De börjar sjunga.

The-Original-Bloggerskah&Hennes-Manliga-Sidekick: "Vi dricker sprit, äkta norrlänsk dynamit..."

PaxY: "Ookej, nu har jag sett allt..."

Plötsligt knackar det på dörren, upprepade gånger.

PaxY: "Vad är det NU då? Jösses, vilken morgon."

PaxY öppnar dörren, och in träder Little-Cupcake med Cai Lee i släptåg.

Båda: "Jaaa, vi är HÄR nu, faktiskt! Nu kan festen fucking BÖRJA!"

Barbie ett: "IIIK! Mer Finlandssvenskar! Jag som är allergisk mot dom!" *svimmar*

Kommentarer
Postat av: Cai Lee

Ååå jag fick vara med på ett litet hörn

2009-08-07 @ 16:50:22
Postat av: Earthmother

Hej... tänkte mejla, men har glömt mitt nya lösenord, äsch och får nytt från uni i sinom tid nog... Du skriver prillans finurligt på Kp... Eg. tänkte jag helt superöppet och supersniiky tipsa på ett bloggtema för dig, där. Eftersom jag blivit utan både hink och spade... Nämligen Radio Vegas Kulturtimme 6.10 klockan 18:03 och en timme framåt. Så kanske det börjar löddra lite igen... :D Läser och pratar om kroppsvälsignelse, Barbro Björkfeldt redigerar med trummor och åskvädersljud. :) Ha det gott! M.v.h. MPG

Postat av: Lina

Schysst design du har på din blogg. Har du gjort den själv? Riktigt snyggt i alla fall!

2011-05-08 @ 11:50:01
URL: http://smsalåna.nu

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback