Roliga repliker från lajvet:

Scen 1:

Jonny står utanför Rewell Center, iklädd sin maffiamundering, vilken inkluderade en svart lapp för ögat. Två små killar går förbi.

Kille 1: "Såg du den där? Han måste ha varit en pirat!"
Kille 2: "Nej, han var nog en maffia!"

Scen 2:

Jag skall dela ut mat åt spelarna, och kommer in i en lägenhet som en cateringfirma-anställd:

Jag: "Hej, det var beställt mat till den här lägenheten."
De: "Kom in, kom in!"
Jag: "Åh, vilken fin lägenhe..."

Därefter blev jag nedslagen. Och torterad. Och maten, den ville spelarna INTE ha.

Scen 3:


Gammal gubbe: "Upp med dig! Det här är ett hyreshus, och så där får man INTE göra!"

Don Harri (ledaren för maffia-familjen Saari) hade just blivit dödad, och spelaren låg i hissen i huset där de befann sig då den gamla gubben kom gående. Bara för liket att pallra sig upp då......


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback