Mid-blog-crisis

Fuck.

Mitt inne i min "bloggarkarriär" - som blivit ett SÅNT modeord på sistone (tack som fan, kändisbloggare) - inser jag att jag går ner längs fel väg. Vad sjutton håller jag på med egentligen?! Stanna, lägg i backen och retirera.

Jag skulle ju aldrig börja skriva en "personlig" blogg. Jag skulle aldrig skriva om mode (nåja, det gör jag ju inte, men ändå) och Vad Jag Åt Till Frukost. Jag skapade en blogg blott och bart för att skriva roliga, intressanta, tankeväckande och gärna provocerande inlägg. Jag ville skriva VETTIGA saker, och inte en massa jäkla dravel! Vilket jag har gjort på sistone.

Nå, nu ska det bannemig bli förändring!

Jag skall göra en brutal omarbetning av min blogg, börjandes med inläggen. Jag skall helt enkelt skriva roligare. Humor är min konstform, och jag gillar att skriva, så varför inte göra detta? Vardagsbetraktelserna finns kvar - då bloggens namn ju antyder sådana - men de innehållslösa inläggen ska från och med nu försvinna.

Först och främst ska jag från och med nu skriva roliga, och intressanta inlägg om... Ja, allt.

Åh, och ja: Jag vet att jag ibland skriver provocerande. Nåväl, här kommer nu världens Disclaimer:

Jag menar oftast inte all den skit jag häver ur mig!

Jag sitter inte här och drar en massa lögner, om ni tror det, men jag överdriver ofta mina åsikter bara för att få fram min poäng. Jag är långtifrån (alltid) så arg som jag ibland låter, men ibland får "rantande" en ståndpunkt att bli ack så mycket tydligare. Alla de åsikter som uttrycks här är mina, tro inget annat, men alltsom oftast gillar jag att provocera.

Därför:

Mina nya kategorier!

Betraktelser - Mina vardagsbetraktelser, kort och gott. Det jag ser i min vardag, presenterat på ett roligt vis.
Bildäää - För vad vore en blogg utan bilder?
"Dagbok" - Om jag möjligtvis skulle få för mig att skriva något allvarligt och personligt.
In your face! - Ren och skär provokation. Ifall ni tar illa upp av ett inlägg, och tänker skrika åt mig - har det stämpeln "In your face!" överdriver jag högst antagligen en HEL del.
Krönikor - "Intressanta" och (förhoppningsvis) roliga inlägg.

Kommentarer
Postat av: Kaj

Enligt mig var detta ett intressant, genomtänkt och bra skrivet blogginlägg!

2009-04-20 @ 12:55:38

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback