Dagens länktips:

Den mest oberoende nyhetssajten EVER! Eller, ja, det påstår de i alla fall själva. De påstår, enligt sin egna lilla "About WND"-sektion, att de är

an independent news company dedicated to uncompromising journalism, seeking truth and justice and revitalizing the role of the free press as a guardian of liberty


Well, THAT'S freaking funny, med tanke på att deras innehåll nog mer lutar åt det starkt högerkonservativa hållet. Det blir mer tydligt då man ser på deras scoop (som av dom kallas "Hey Martha", från "Hey Martha, listen to this"):


Med mera.

Så vad ska man säga? Fin sida så där överlag, kanske, men sedan undrar jag febrilt hur man kan kalla sig själva "oberoende och sanningssökande", då man så tydligt tar ställning för en viss ideologi och hård-viklar ALLA juttun så dom passar? Och det som VERKLIGEN fick min klocka att ticka var då en ass-mouth till "reporter" påstod att USA egentligen gjort något BRA i Latin-Amerika under det Kalla kriget. Nu undrar jag, om det gör mig till en fucking kommunist om jag tycker att den här sidan var det värsta jävla höger-skräp jag någonsin fucking LÄST?



Nej tack till WND, säger jag.

Kommentarer
Postat av: Inge

2009-04-22 @ 11:15:08
Postat av: Ingeborg

Haha. Ja, det lät ju inte helt oberoende. Men lite kul på nåt sätt. kanske...


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback