Ten Eurovision del 1: Finland mot Sverige

Nu är det Den Där Tiden På Året tm, och Den Stora Striden I Moskva tm kommer snart att stå.

Och som ni vet är jag en kulturbög med smak för det obskyra, varför jag GIVETVIS ska kommentera årets Eurovision Thong Contest här i min blogg, ÄNDA FRAM TILL DESS HELVETET HAR VARIT!!1

Åh, den här våren kommer att bli så LOOLIG!

Ja, nu då presentationen är över för den här gången ska jag väl gå rakt på sak, då, och jämföra Våra Länders bidrag tm. Alltså, Finland mot Sverige, utan resten: Vem vinner?

Mitt svar: Ingen.

Waldo's People, som företräder De Tusen Skökornas Land i Moskva i vår, har en förvisso riktigt bra låt. Sådär passligt party och riktigt normalt europop-trance-schlager-dragig under galoscherna. Problemet är väl bara det att den har gjorts många gånger förut. Den är, så att säga, inget nytt. (NEJ, jag deltar inte i plagiat-debatten här, för med tanke på VART låthelvetena skickas och i VILKEN tävlig de ställer upp är blotta påståendet om plagiat skrattretande.)

La Woix, å andra sidan, är ju rent ut sagt fruktansvärd.

Sorry nu ba', men det är den.

Jodå, den är originell, det ger jag den i alla fall. Men Gud i himelin vad den är TRIST. Och dansarna...

Ja, jag vet, de deltar inte i låten mer än att se snygga ut, men då de inte ens klarar av DEN lilla uppgiften är det ganska horribelt. Dansa lite stelare, will you?




Disclaimer: Inlägg i denna serie kommer att skrivas än mer hatiska än de övriga inläggen i denna blogg. Låtar kommer att sågas brutalt och hela arrangemanget kommer verbalt att pissas på. Bara för att jag kan. Det betyder däremot INTE att jag inte gillar Eurovisionen. För det gör jag inte. Eller......

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback