Offentliga toaletter

En offentlig toalett måste vara den mest pinsamma institutionen som finns i hela världen. Inte nog med att man kan känna att man får presationsångest medan man sitter där (jag har aldrig riktigt vant mig vid tanken på att göra min sak inför publik), utan man måste också hålla igen, så att man om man mot förmodan faktiskt KAN göra sin sak inte gör den för... Högljutt, ni vet.

Men det värsta med de offentliga toaletterna är nog de riktigt asiga exemplaren. Kanske den inte blivit städad, eller så har någon gjort ett sjuttons ordentligt målarjobb i porslinsskålen. Men det värsta med de här byttorna är inte det att man upplever en extrem nivå av äckel om man råkar på en sådan. Nej. Det VÄRSTA är om man går ut ur det... välanvända... båset, och nästa nödiga person väntar utanför dörren på sin tur. Vad sjutton ska man säga? "Ursäkta, men det är inte jag som gjort det där där inne?"

Nej. Offentliga toaletter borde förbjudas.


Kommentarer
Postat av: ...

på tal om festivaler, jo... tycker inte heller om offentliga

2009-01-29 @ 18:20:13

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback