Månadens Grejs - Januari

En månad, där man går omkring och oroar sig för att man inte ska få jobb då man slutar studera. Ungefär så känns Januari månad just nu. Och nu är det ju inte sådär supersnart jag slutar studera, men med tanke på den ekonomiska lågkonjunkturen och allt annat helvete känns framtiden ganska dyster.

Oh, well.

MÅNADENS GREJS-listan!
Månadens mätmått: Snöbollar-i-helvetet.

Månadens Fiilis: Ganska överlag bra. Att få vårtrötthet efter en dag i skolan var kanske inte sådär värst lyckat, men hej, jag försökte, i alla fall. Fyra snöbollar-i-helvetet av tio.
Månadens duun: Omertá II - Vendetta. Lajvet växer så det knakar i fläsket, och det ser ut att bli rätt så intensivt fram till den 25 april... Sex snöbollar-i-helvetet av tio.
Månadens outfit: Svartvit med lila prickar. Fan om jag vet vad jag brukar ha på mig?! Vem kom PÅ den här jävla kategorin, egentligen? Inte är väl min blogg någon jäkla "hel looks", som, för övrigt, är helt sakrans KUL?! EN snöboll-i-helvetet av fucking tio. 
Månadens Kulturyttring: Anna-Lena Lauréns bok "De är inte kloka, de där ryssarna." Rekommenderas skarpt. Åtta snöbollar-i-helvetet av tio.
Månadens replik:  "I have a drinking problem."
-Elias' karaktär i pjäsen "Under regnbågen," efter ett utspillt vattenglas. Fem snöbollar-i-helvetet av tio.
Månadens bästa: Kimis reaktion då han för första gången på typ ett halvt år såg andra katter. Ömsom fräsande och ömsom sniffande-i-andra-katters-bak. Klockrent. Sju snöbollar-i-helvetet av tio.
Månadens värsta: Insikten att "hej, jag kanske inte HAR typ tuusen jobbplatser som väntar på mig då jag är klar med studierna." Fyra snöbollar-i-helvetet av tio.

Totalantalet Snöbollar-I-Helvetet: 35! Om jag inte missminner mig är det exakt samma poäng som förra månadens mätning. Dessutom överlägset tråkigaste listan hittills.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback