På riktigt...

Jag blir helt förbluffad av människor, ibland. Det finns urtyper för alla, antar jag, men vissa... Wow. Duude.

Under hela min uppväxt var människorna jag hade att göras med relativt mänskliga. Jag kände ingen som gjorde NÅGOT av det som allsköns medier ropat ut att händer i vår värld. Tortyrkällare, barnvåldtagande lärarinnor, skolskjutningar och abortvideor var främmande för mig tills helt nyligen.

Och så var minsann också vissa människors reaktioner på dessa fenomen. Tänka sig.

Kan man inte få ur sig mer än "jaha" eller "vad har du för källa för det där?" under samtal rörande mänskliga tragedier borde man få sitt fucking huvud uppcheckat, enligt mig.

Kommentarer
Postat av: shanrox

Dagens människor och dagens samhälle är... nejtack. Helt enkelt. (Säger en som räknas till den nyare delen av framtiden...) Jag vet inte om du syfter på något speciellt eller nån nylig händelse (som jag troligen inte vet om, förutom Kauhajoki). Men men, tja, njae...



Fin blogg design föresten. Min kommer snart att låsas upp också, så fort den börjar se finare ut och har lite innehåll i sig. Ha det bra, vi ses!

2008-10-16 @ 20:24:29

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback