Luktar skit i munnen

Med en knappt synlig referens till South Park tycker jag att det florerar alltförmycket skitprat i samhället av idag. Det mest skrämmande är ju på vilka nivåer detta rör sig. Konstigt nog är det faktiskt intressant att inse att de flesta människor där ute verkligen måste ha skit i huvudet. Detta ser man främst via deras reaktioner på, eller mot, omvärlden.

Jag pratar inte bara om "vanliga" rykten i det här fallet, eller brutna löften, eller elaka tungor, eller liknande bullkakka. Nej, Gud vet att det finns tillräckligt av sådant ändå. Och om man för en gångs skull själv är befriad från den allomfattande skitvågen nås man ändå på sätt eller annat av den, om inte annat via vänner och bekanta som träffas av den.

Dessutom flyter det ganska mycket bajs omkring i samhället. Folk pratar så vidlyftigt om alla sina stora planer för dittan och dattan, utan att inse att det till stor del bara låter som "bluääää" i mina öron. Folk klagar över allt möjligt, och de debatterar vidlyftigt och inlevelsefyllt om whatthefuckever, men och glömmer alltsom oftast bort att se på saken från grannens synvinkel. Gud nej, JAG har ju hittat sanningen, så JAG har rätt att tala om för er vad som är sant. Skit samma ifall det låter fullkomligt motsägelsefullt bara man försöker lyssna ens en aning objektivt på pratet. Det är ju SANNINGEN. Så det så, utropstecken. Återigen låter det som "bluäää" i mina öron.

Men det som verkligen får amatörsociologen i mig att inse att skiten, den är den nya universalteorin, är det faktum att folk måste på fullaste allvar ha sina huvuden fullproppade av denna fossiliserade föda. På RIKTIGT, människor, har ni inhandlat ett antal säckar Luonnonlannoite, med vilkas innehåll ni önskar fylla era i övrigt tomma huvuden? Vad fittan tänkte du på, och DU, vad satan rörde sig i DITT huvud?! Strunt samma ifall det rör sig om handlingar som skär sig så fullkomligt mot er natur och era övertygelser att Den Stora Spelledaren nog ger er minus-xp för det här chaptret: NI UTFÖR DOM I ALLA FALL! Paradoxer är kul, verkligen. Och jävligt urdumma handlingar livar ju upp vardagen, inte sant?

Och så medierna. Gud, vad jag hatar dom. De är ju verkligen de mest skitfyllda av alla. Stora rubriker som kväker undergång och sju heta helveten, för att sedan försöka övertyga oss vanliga dödliga om att "det nog inte var så farligt, i alla fall." Det bästa är ju att de här medierna RAPPORTERAR om all den skit som rör sig i samhället. Den massiva skitstormen som bildas av "mediernas skit +  samhällets skit" är nog lika med en verkligt dyngbrun eftermiddag.

Men vad fan vet jag. Inte ska ni lyssna på mig. Jag pratar ju bara.... Skit.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback