Aftonbladiga tankar

Ja. Nu är jag inte anmäld till Aftonbladet, så att jag kan kommentera allt vad skit tidningen kastar ur sig meddelst den där härliga "vill du blogga om artikeln"-funktionen. Men appropå Magnus Betnérs uttalande om att "gråta ut i Aftonbladet" har jag här ett praktexempel.

Artikel 

Som jag ser det har alltså den här damen, som blivit så "ledsen och förnedrad" av att ha blivit utkastad från en krog på en Sverigebåt, fått all denna uppmärksamhet endast tack vare en sak: Hon är bi och känner att hon blivit kränkt av vaktens behandling. Nu är det ju givetvis så att jag inte är homofob eller nå't (känner att jag måste påpeka detta då jag skriver om sådana här saker, vilket inte är... direkt rätt) men by God, ifall man beter sig störande på ett allmänt ställe - det vill säga, ifall vakterna, och ännu mer, de övriga besökarna på ett allmänt ställe anser att man beter sig störande - borde man nog fan skylla sig själv ifall man blir utslängd. Jag citerar direkt ur artikeln: "Helena Kneck hävdar att andra gäster klagat på att det fotograferats, de kände sig stötta och provocerade av Emmas sällskaps beteende. Enligt Helena Kneck bestod fartygets gäster till stor del av äldre personer på gruppresor." Ingenstans stod det att de blev utslängda på grund av att "hon och flera i sällskapet var bi- och homosexuella.

- Det kändes som att de letade efter fel hos oss, säger hon." Men, självklart. Ifall man är så jävla dum i huvudet att man inte inser att man inte kan supa sig redlöst berusad och bete sig hur som helst på ett ställe utan att bli utslängd finns ju alltid möjligheten att gråta ut i media och säga sig ha blivit kränkt pga sin sexuella identitet. Jag menar, ifall jag skulle festa loss på Ollis och supa mig så satans redlöst berusad att jag strippar, smetar in mig i ketchup och rödbetsdressing och rullar runt på borden våldtagandes en satans cykelsadel, för att därefter bli utslängd, skulle jag nog ringa Aftonbladet och säga att "de förstår mig inte, buhuhuhu." *host* NOT!





Kommentarer
Postat av: Ingeborg

Hmm... finns väl kanske en del sanning i det du säger. Men du ska veta att som icke heteronormativ får man mycket fler blickar och kommentarer än vad många tror, man blir uttittad ofta utan att ha gjort nåt annat än pussats eller till och med bara hålt handen.

Hursomhelst. Sorry att jag inte svarat. Internet var nere och jag var bakis. Som det ska vara alltså!

Postat av: Ingeborg

Hmm... finns väl kanske en del sanning i det du säger. Men du ska veta att som icke heteronormativ får man mycket fler blickar och kommentarer än vad många tror, man blir uttittad ofta utan att ha gjort nåt annat än pussats eller till och med bara hålt handen.

Hursomhelst. Sorry att jag inte svarat. Internet var nere och jag var bakis. Som det ska vara alltså!

2008-03-19 @ 16:17:44
URL: http://brutalchoklad.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback