Muddrfuck...

Nu är det, enligt konstens alla regler, natt. Det är mörkt ute. Check. Gossen är trött. Check. Och gossen BORDE sitta uppe och läsa roliga böcker till kandidaten, men gossen orkar inte vara uppe längre, för han måste sova så att han orkar stiga upp jättetidigt imorgon för att gå till skolan. Mudderfuck ändå.

Det värsta är att jag, som tidigare predikat allmän "stressa inte upp er" - filosofi, nu börjar bli stressad. Jag har skitmycket att göra ännu i vår, och redan nu går jag på tomgång... Är det så här att vara en äkta akademiker? Bolla med tusen bollar i luften alltmedan man desperat försöker hinna andas däremellan?

Men trots det ser jag nog fram emot våren. Jag börjar sådär smått ha alla kurser på raden, och min kandidat blir med 80% säkerhet av. Sedan startar snart
Wasaspexet årets produktion, och där ska jag delta som scengångare, är det tänkt. Så visst, våren kommer att vara skitfull med jobb, men hej, det är så jag vill ha det.

Vit månad ftw!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback