Ut på äventyr, min vän...

Som en spark i skrevet kom budet från Den Stora Staden; "Du skola ut i arbete, o livegna!"

Idag morgon for jag alltså iväg som ett stjitit streck i Klockarbackan, via Munsmo och posten ända "upp" till Kokkola och därefter nedåt igen. Som ni kanske förstår handlar detta inlägg om mitt arbete som tidningsutdelare. Dagens arbete gick riktigt bra, faktiskt. Jag tog god tid på mig på morgonen, och ändå var jag klar långt tidigare än brukligt. Så man kan väl med fog säga angående min arbetstid att övning ger träning.

En mysig sak med dagens arbete var den lilla behändiga (?) mp3-spelaren jag hade med mig. Ni må tro att arbetet gick bra då jag lyssnade på fina låtar som "The Offspring - Million miles away" (numera officiellt utsedd till min arbetssoundtracklåt), "Hurricane Chris - Hand clap", "Ted Gärdestad - Jag vill ha en egen måne" (för spexet) och "Sonic Syndicate - Crowned in despair." Det är alltid uppfriskande med skön sång, tunga rytmer eller ondskefullt hårt oljud i öronen då man jobbar.

_________________________________________________

Det kommande inlägget som jag väljer att kalla "PaxY's Bekännelser" är på väg, så snart jag uppmanar mana till det. Innan dess ber jag att få ställa en enkel, men ack så "jag och mitt ego"-förhöjande fråga: Vem är ni, människor, som läser min blogg? Bekanta? Bekantas bekanta? Obekanta internet-troll? Hör av er, vetja! Jag är inte så farlig som jag måhända ibland låter (se, en teaser!) och som, känner ni mig så känner ni mig och känner ni mig inte så lär ni känna mig, lol. Dessutom vill jag vee-taa vad ni tycker om mig! *emotionellt tjutande tonårsdotter*

Kommentarer
Postat av: Ingeborg

Nej det är inte en dum fråga. Jag vet inte heller vem det är. Även om jag har en känsla av att jag borde veta det...

Postat av: Sara (a.k.a. mysanlover)

Öum, tror att jag går under benämningen 'bekantas bekanta'. Kusin med Markus Knip, hittade dock denna blogg från din bloggen.fi, och så finns du ju på x3m... världens medelpunkt ;)
Är en ung studerande som bor i Hesa och tycker du skriver så kuliga och intressanta inlägg :D

2008-02-21 @ 22:16:42
Postat av: Ingeborg

Ja, han såg väldigt välbekant ut. Men jag kan inte placera honom. Lite obehagligt, precis!

Tackar!

2008-02-22 @ 10:33:33
URL: http://brutalchoklad.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback