Hittade en lista

Hej alla barn, nu hittade jag en rolig lista som jag bara måste kommentera. Jag ska ju givetvis inte fylla i den själv, då detta kan anses vara störande/opassande/våldsamt uppträdande mot omvärld, men jag tänker kommentera... Ja, jag tänker totalslakta listan. Låt mig, som den akademiskt utbildade fjärt jag är, påpeka att jag fann listan på berusad.org, världens bästa community.

Låt mig börja med att fråga ifall ni är bekanta med begreppet
"emo"? Frågan är av vikt (se, jag sa ju att jag var en akademisk fjärt) då listan här nedtill behandlar begreppet "emo." Eller, ja, begreppet som listskaparen tydligen tror är emo. Kommentarer till de olika punkterna ges inom parentes, och min slutbedömning ger jag efter själva listan.

Om du får över 20p är du "emo" (Herregud så vetenskapligt. Över 20 poäng, minsann?)
[ ] Du Hatar Världen.
(Vadå? Det gör väl var och varannan indiepoppare nuförtiden?)
[ ] Du Hatar samhället.
(Vadå? Det gör väl ALLA nuförtiden?)
[ ] Du tycker vampyrer är häftiga.
(Dude, det är inte emo. Det är White Wolf.)
[ ] Du skriver poesi.
(Ser man på, det första epitetet som nästan har med emo-kulturen att göra. Toppen.)
[ ] Du har färgat håret svart
(*skjuter sig själv* På RIKTIGT, människor?!)
[ ] Du använder svart/blå Eyeliner.
(Ja, DET är ju avgörande för ifall man är emo eller ej.)
[ ] Du skriver Poesi utanför skolan.
(Frågades inte detta som redan?)
[ ] Du gillar mörker.
(Det gör jag med. Då jag ska sova, alltså.)
[ ] Du tycker kärlek e slöseri med tid.
(Detta är inte emo, detta är känslolöshet.)
[ ] Du har gett upp hoppet om världen.
(Det har väl alla i dagens läge? Åtminstone om man får tro Aftonbladet.)
[ ] Du har handlat på Hot Topic.
(Och vad är det för nåt?)
[ ] Du har spenderat 1000 kr på Hot Topic.
(Vilken följdfråga! I honestly did not see that one coming.)
[ ] Du har fler armband än en ryss.
(A-HA! Politisk okorrekthet! *ringer SÄPO*)
[ ] Du äger ett koppel som inte är till din hund.
(Det är inte emo, det är BDSM.)
[ ] Du är medlem på en poesisida.
(Så kulturellt intresse gör folk till emon? Det visste jag inte.)
[ ] Ditt nätalias är/har varit ett oxymoron
(Du är nog ett oxymoron, du.)
[ ] Du är extremt blek.
(Alltså: Du lider av blodförlust.)
[ ] Du är en ateist eller en agnostiker.
(Jamen visst. Religiösa övertygelser är avgörande för ifall man vill ansluta sig till en ungdomskultur.)
[ ] Du tror inte på gud.
(Se ovanstående kommentar.)
[ ] Ditt nätalias innehåller/innehöll ett x.
(..........)
[ ] Du har blivit kallad läskig.
(Intelligensnivån sjönk kraftigt.)
[ ] Du har blivit kallad sinnessjuk.
(VADFANHARDETMEDEMOATTGÖRA?!)
[ ] Du har blivit kallad konstig.
(Tre frågor som handlar om samma sak. Listigt.)
[ ] Du är/har varit känd för att hata lärare.
(Problembarn=emotional hardcore?)
[ ] Du har varit känd för att orsaka problem.
(Se ovanstående.)
[ ] Ditt hår har varit färgat i en färg som inte är naturlig.
(Men snälla.......)
[ ] Du har åtminstone en bild i ditt galleri som du har behandlat i photoshop.
(Ja, herregud, photoshop är så ALTERNATIV!)
[ ] Du tycker foton ser bättre ut i svartvitt än i sepia.
(Åter igen, vad sjutton har detta att göra med emo?)
[ ] Du har skrikit.
(Ja, det har ju INGEN annan gjort.)
[ ] Du är rädd för dig själv.
(*brister ut i gapskratt*)
[ ] Du har funderat på självmord.
(Från wikipedia: "Känslorna behöver inte vara negativa.")
[ ] Du har planerat ditt självmord. (Se ovanstående.)
[ ] Då & då använder du högljudda ord som ingen hört förut.
(Tourettes, någon?)
[ ] Du har sett exorcisten.
(Jaha, så om man gillar skräckfilm så är man ett emo?)
[ ] Du gillade exorcisten.
(-"-)
[ ] Du har sett saw.
(-"-)
[ ] Du gillade saw.
(-"-)
[ ] Du har sysslat med voodoo.
(Det är ockultism, inte ungdomskultur.)
[ ] Du hatar sport.
(Men alltså... VAD?!)
[ ] Du klär dig till det mordbidaste på halloween.
(Ingen kommentar.)
[ ] Halloween är en av dina favorithelger.
(Detsamma.)
[ ] Du är besatt av eld.
(Wow. Känslokall OCH varm? Verkligt emo.)
[ ] Du har bara fåtal verkliga vänner.
(Ja, för att vara tuff måste man ju bara ha sociala problem, eller vad?)
[ ] Du är inte rädd för spindlar.
(Så cirka 80% av jordens befolkning är emon?)
[ ] Du har haft en konversation om hur du vill dö.
(Dagens samtalsämne?)
[ ] Du använder svart nagellack.
(It's not a fashinstatement, it's a deathwish.)
[ ] En eller flera bilder i ditt galleri har skrift på sig.
(Har vadförnåt?)
[ ] Du har/har haft ordet ?emo? i ditt nätalis.
(Ja, det säger ju allt... Som att du är en angstig tonåring.)
[ ] Du gillar konst.
(Där kom det! Mothafuck, nu är det bevisat att konstnördar=emo!!!)
[ ] Du gillar negativ konst.
(Vadå, som ett fotonegativ, eller vad?)
[ ] Du har skurit dig.
(Och så det absolut bästa på hela listan - det som verkligen avgör ifall du är emo eller ej - Skär du dig själv? Och skryter med det på internet? DÅ ÄR DU EMO!)

All in all: Skaparen av denna lista har tydligen ingen aning om vad "emo" innebär. Orden emotional hardcore har knappast en gång vidrört deras sinnen, och nämner man fashioncore ser väl listförfattaren ut som ett frågetecken. Detta är inte ens en lista skapad av personer som tror att My Chemical Romance eller (nngh!) Tokio Hotel är "emo"; nej, den är författad av folk som antingen lever djupt i tron på allsköns stereotyper, eller så är den menad som ett skämt. Jag hoppas verkligen på det sistnämnda.

Kommentarer
Postat av: Ingeborg

Hahaha! Du är rolig du! Fett skön, men jag håller med,
jag skulle absolut inte klassa mig för emo, men jag hade säkert över 20 poäng på den där listan. Riktigt konstiga frågor, men jag tror det var ett skämt!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback