Vad i helvetet!

Alltså. Pro Ana.

Jag är inte den som dömer andra människors livsstil. Gud ska veta att jag har en hel del att säga om min egen tillvaro på denna jord. Men när denna "rörelse", som jag av en slump hittade in på idag, påstår att en sjukdom, som man... Tja, rent tekniskt, dör av "inte är farlig" och att det är en "Livsstil" och liknande börjar varningsklockor ringa. Då man hittar rörelsens 10 budord och tal om att mat är synd spjärnar hela min samlade viljestyrka emot. Nu tänker jag inte ens be om ursäkt för mitt språkbruk då jag utbrister "Alltså, vad SJUTTON är det här för jävla idioter?" Jag hittade, på fullt allvar, forum där folk diskuterar "hur mycket de väger" (ja, 47 kilo är ju så sjukt satans mycket, fetto) och där de frågar efter peppande råd för att gå ner i vikt. De diskuterar till och med sina psykiska problem, med den catchiga sloganen "Även utan ätstörning kan du få psykiska problem. Diskutera dessa här." Bland annat lär vi oss att folk måste hålla andan då de går förbi tjockisar, och att de gärna följer i smala människors fotspår - alltså, de FÖLJER verkligen i smala människors fotspår, då dessa syns i snön.

Jag härjar alltså inte på folk som är sjuka i anorexi här, ifall ni tror det. De jag härjar åt är de satans idioter som av någon anledning fått för sig att denna sjukdom är en vald livsstil, samt att - detta är den verkliga guldgruvan - de påstår att "rätten att ha anorexi är som rätten att vara homosexuell." Men visst, klart som satan du har RÄTT att svälta ihjäl i ditt jävla rum om du så önskar! Ifall det är DITT val så slipper ju dina anhöriga och samhället mödan med att betala sjukhuskostnader och rehabilitering, för att inte tala om att de slipper sörja vid din grav efter att du dött, då "det var ditt eget val."

Jävla puckon!

Kommentarer
Postat av: Ingeborg

Ja, det har varit lite tungt, men nu har de tagit mördaren i alla fall. Hursomhelst. Vilka sjuka människor, som rättfärdigar att man svälter sig själv. Puckon!

2008-04-30 @ 09:19:53

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback