Snuskgubben och regeringen

Ooj-oj-oj, den där Kanerva. Nu har han nog gjort bort sig, inte sant? Skickade snuskiga sms till en dansös och allt. Och nu sparkas han från sin post som utrikesminister. Helt rätt av dom, inte sant? En så där snuskig gammal man kan vi ju inte ha?

FEL!

Är det någon mer än jag som tycker den här härvan har gått alldeles för superfucking långt? Är det någon mer än jag som, med bittert smackande läppar, betraktat de skrikande svarta löpsedlarna som dundrar "Ilkka Kanerva tycker om kvinnor!!!1!" och stilla tänkt "Är det HÄR nyheter?!" JA, Kanerva borde måhända ha tänkt efter lite och inte skickat "Hej, du är vacker" åt en erotisk dansös, men ärligt talat, VEM av oss har inte någongång skickat meddelanden åt någon vi tycker om? Meddelanden som, jag citerar random tidning, "Inte var lämpliga för söndagsskolan?" Herregud, är det någon av oss som inte skickat snuskmeddelanden, även måhända åt heeelt fel person, så var vänlig och ta kontakt med mig skall jag lära dig ett och annat om telefonsex!

Point is: Vi har alla gjort, sagt och skickat lite snuskiga grejer ibland. Men inte fan våld-tar någon tidning våran telefon och vägrar lämna tillbaka denna (vilket Hymy gjort med dansösens kännykkä), och inte fan trycker någon tidning upp alla de meddelanden vi sände åt vår hemliga förälskelse då vi var bakfulla och kåta! Och, för att VERKLIGEN driva detta till sin spets: Vi blir inte avskedade på grund av att vi skickat snuskmeddelanden! Okej?! Privatliv är för alla brännheta helveten PRIVATLIV! Jag skiter fullständigt i ifall Matti satan Vanhanen drar på sig en kattdräkt och jamar "jag vill ha mjölk" åt en tuttbrud så länge han sköter sitt jobb och INTE gör det offentligt!
Lär er, kära människor, att skilja mellan dessa två liv: Privat - då gör man det, som ordet säger, privat - och offentligt, vilket är vad man gör offentligt! Jag studerar den här saken nu, jag vet, men jag vill ändå fråga mig: "När blev privatlivet en så här stor del av politiken?" Och exakt HUR påverkar det killens arbetsmöjligheter, att han tycker om att skicka sexmeddelanden till vardags? Förklara det för mig, för jag förstår det FAN inte

Kommentarer
Postat av: Ingeborg

Hahaha, jag är så jäkla efter. Har ingen aning om vad du pratar om, finns ju inga svenska löpsedlar här, och franska dagstidningar är alldeles för svåra för mig. Men ändå!

Postat av: mysanlover

Jag vet inte riktigt vad jag skall tycka där... Visst, privatliv för all del. Men måste man skicka snuskmeddelanden åt en 30+ år yngre strippa då? Kan han inte muffla med nån medelålders tant istället? Men men... att man sköter jobbet är ju nog det viktigaste. Hm.

2008-04-03 @ 23:14:08

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback