Kela nu bara

Nu är det då dags för mig att åter anta skepnaden av en wannabe-samhällskritiker och världsförbättrare-över-en-öl-och-tobak.

Som sådan måste jag ju bara börja med att säga voj, voj, det systemet, det systemet. Det är skickligt uttänkt såtillvida att det ger oss ytterst lite pengar att leva på, och MÄNGDER av utgifter som pengarna ska gå till. Och Gú sig förbarme om vi hittar pengar annanstans ifrån! Då får vi nog uppleva pappersexcersisen från helvetet, samtidigt som kuggarna i hjulen kastar all sin skit på oss stackars fattiga jävlar som avnjuter (?) lyxen (!) att snylta av systemet (!!!!!) och leva (*errorerrorerror*) på studie- och/eller arbetsmarknadsstöd. Och om vi mot all förmodan önskar utföra sådana enkla uppgifter som förlänga studiestödstiden eller tjäna lite småcash på sidan av, ja då ställs vi obevekligen inför paragraf 36d12^2 som påstår "Sug min smarriga hubbaklubba" och mycket övertygande tvingar oss att sluta leva över existensminimum.

*pust*

On a happier note, jag lät idag besikta min bil, och den blev underkänd tack vare ETT däck som var lite för nött, så nu måste jag dels köpa nya, dyra däck och sedan ta bilen till en ÅTERBESIKTNING som... *och så vidare och så vidare...*

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback