Sveitto som en liten balle

Japp. Som ni så tydligt kunde utläsa ur min alltigenom klara och tydliga rubrik har eder lilla öster-fucking-botten - utdelare just kommit hem från en runda norrut. Han besökte vidunderliga platser som Kokko-cola (Kokkola), Kväva laxar (Kvevlax), Yeah,Peace (Jeppis), Ohvanajs (Oravais) och Nykaabi (Nykarleby).

Vägen var alltigenom god mot såväl mig som min hyrda skåpbil. Inga större fadäser hände, till skillnad från förra gången (Åh, fan, jag glömde ju berätta om den... Fy på mig) och jag nådde såväl ALLA utdelningsställen plus några till utan minsta lilla problem. Whoppdi-effing-do.

Jag har kommit in i arbetet nu, tycker jag. Visst, det är tungt att vara utdelare, och postmännen ÄR yberdjävliga, men jag gillar det. Det är ett fritt arbete, och jag får ju göra nåt jag gillar: Köra bil och få betalt för det! Så, jag har börjat trivas i rollen som utdelare av Papper.

Vad gav dagens fysiska/mentala resa för lärdomar, då? Nå, förutom det att jag i något skede såg en eldtext på himlen som läste KÖP NYA SKOR, ETY DE GAMLA ÄR DÅLIGA fick jag inga betydande visioner. Det regnade. Och mina sockor är blöta. Och jag är svettig som en balle. Ja, det var det vad min rubrik sa, om någon inte kunde uttyda den.

Helt sådär appropå den där reklamen för den där nya krogen (?) Cuba som fanns på baksidan av förra numret - ni vet, den där "Cuba har öppnat! Om du inte tror oss, kolla Skillnaden fyra!" Ni vet vilken jag menar, va? Den spontana reaktionen på en sådan reklam vore väl "vad gör det för skillnad, det är ju ändå samma gamla diktator." Fast det är väl bara jag som låtsas vara rolig.

Ifall ni kunde tyda ut NÅGOT vettigt ur detta inlägg är ni fan värda Nobelpriset i Litteratur, för inte ens jag fattar vad jag skrivit.

Humör: Trött, ska sovÅHFANNUKOMMERHERORES!
Denna resas soundtrack: The Offspring - Million Miles away. Alternativt "Här kommer lilla Ludde, håhå jaja."

Frid med er, och minns att Storebror ser er!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback